Samenwerken
Wil je samenwerken met Bart, Dion en het voor
een Televizierring genomineerde kanaal Weet Je Dat Ook Weer?
Dat is natuurlijk altijd een goed idee. Maar waarom? We leggen het uit.
Een groot
bereik
In bijna iedere video worden minimaal 20.000 kijkers aangesproken. In hun eigen taal, wat zorgt voor vertrouwen, begrip en duidelijkheid. Inmiddels een groot goed op het snelle internet.
Bovenmatig
nieuwsgierig
Onze kijker is bovenmatig nieuwsgierig naar hoe iets werkt. Van windmolens tot een crematorium en van een muurschildering van Piet Hein, tot verlichting in een sportstadion.
Vrijwel elk onderwerp is geschikt voor een video.
Échte
content
We hebben zelf ook een hekel aan dat schreeuwerige gedoe op internet. Korte TikTok-filmpjes, vluchtige informatie, daar moeten we niets van hebben. We nemen graag de tijd voor een onderwerp. Onze kijkers waarderen dit.
Mogelijkheden
Infomercial
Een commercial met als doel om te informeren. Dat komt goed uit, want daar zijn we goed in! Heb jij een bedrijf of product dat aandacht verdient? Dan kun je samen met ons een gesponsorde video bedenken die jouw bedrijf in de spotlight zet en tegelijkertijd een goede informatieve video is. De kijker weet dat het om reclame gaat, maar kijkt vooral vanwege het informatieve karakter, zoals de rest van onze video’s.
Deze video bij Crematorium Hart van Berkelland is niet gesponsord, maar geeft wel een goed beeld hoe een infomercial eruit kan zien.
Vacature video
Je hebt werk, maar geen mensen. Heel vervelend. Hoe tof is het om een groot publiek te bereiken, speciaal voor jouw vacature? Bart loopt een dagdeel mee met een vergelijkbare, bijzondere functie binnen het bedrijf, inclusief een oproep voor de vacature. Op deze manier komt jouw bedrijf in beeld én maak je goeie sier met de vacature!
Zoals hier, samen met Dienst Justitiële Inrichtingen.
Reclameboodschap
Een reclameboodschap is heel simpel. Bart vertelt wie de sponsor van de video is en voegt een passende reclameboodschap toe. Een soort van reclame in de video. Maar dan nét even iets anders.
Want er wordt op voorhand goed gekeken of dat de sponsor goed aansluit bij het onderwerp van de video. Waar nodig wordt een goed onderwerp bij de sponsor bedacht, om de content zo goed mogelijk op elkaar aan te laten sluiten en het niet echt als reclame te laten voelen bij de kijker. Dat werkt beter dan een reclameboodschap die uit de lucht komt vallen. Hierdoor blijft de kijker langer hangen.
Uitnodiging voor event
Het is ook mogelijk om Bart uit te nodigen voor bijvoorbeeld een opening van een evenement, een bijzondere recente ontdekking en meer. In plaats van een vluchtig item in de lokale krant, maken we een complete video speciaal voor deze gebeurtenis. Deze video’s krijgen ook de sponsormelding en Bart geeft altijd aan dat hij op uitnodiging aanwezig is.
Zoals hier, de Avontuurlijke Klim in Den Bosch.
Productreview
Alleen producten reviewen doen we niet. Dit heeft in onze ogen geen educatieve waarde. Wat we wel doen is een goed verhaal vertellen over een product en het bijbehorende bedrijf. Een drone op waterstof, een nieuw zwevend gebouw of een hoorapparaat met vertaalfunctie: alles kan. Dus heeft jouw bedrijf een geniaal product op de markt gebracht waar een goed verhaal in zit, dan komen we graag langs om er een toffe video over te maken.
Het product moet natuurlijk wel een unieke functie of een bijzondere achtergrond hebben, dit bepalen we op basis van de aanvraag.
Een goed voorbeeld is deze video over Fairphone. Hierin staat het bedrijf centraal, met het product als voorbeeld. Dit is overigens geen gesponsorde video.
Een kleine toevoeging
Affiliates, liefdadigheid, fondsenwerving, een video maken in ruil voor gratis producten en meer van die dingen doen we niet. Dat klinkt heel liefdeloos, maar dit past wat ons betreft niet goed in de educatieve onderwerpen die we behandelen in de video’s.
Hoewel dit alles op korte termijn heel interessant klinkt, denken wij liever na over de lange termijn. Het effect wat een video heeft na bijvoorbeeld een jaar. En dat is veel meer waard dan even snel iets doen in ruil voor geld.
Eerlijk is eerlijk, wij moeten ook gewoon de rekeningen betalen, maar wel op een nette manier die aansluit bij onze kijkers.